به گزارش سلام لردگان به نقل از دانا، عروسک باربي در ابتدا بعنوان يک عروسک و همبازي به جهان معرفي شد اما باربي ديگر فقط يک عروسک نيست؛ دختران به جاي بازي با باربي به رقابت با او پرداختهاند. رژيمهاي سخت، اعمال جراحي، فعاليتهاي بدني عجيب و غريب موضوع محافل دختران و زنان شد. مردان هم سليقهشان تغيير کرد. باربي خواب و خيال زنان و دختران جوان شد. بينيها، گونهها، شکم، لبها و... همه زخم تيغ برداشتند تا باربي واقعي پا به دنيايي واقعي بگذارد.
از لحاظ آماري فقط يک زن از صدهزار زن ميتواند فقط کمي شبيه باربي باشد.

تلاش دختران براي باربي شدن
رسانه ها نيز به دنبال يافتن نمود هاي واقعي باربي عکس ها و تصاوير افرادي را نشان دادند که تلاششان در مسير باربي شدن به ثمر نشسته بود؛ زناني که براي باربي شدن نبايد بيش از حد مجاز غذا بخورند و براي حفظ تناسب اندامشان نبايد بچه اي به دنيا بياورند.
اين الگو باعث کاهش شديد جمعيت در کشورهاي غربي شد؛ همچنين موجي از بيماري ها در اثر سوء تغذيه به سراغ نسل جديد دختران جوان در غرب آمد.
اين تغيير شيوه زندگي از انسان به سوي عروسک باربي براي زنان و ناهنجاري هايي که به دنبال آن به وجود آمد باعث شد تا غرب به دنبال ارائه الگوي جديدي از باربي به جامعه باشد.
سايت آلترنت در مورد افسانه تناسب اندام عروسک باربي مينويسد: متأسفانه به نظر ميرسد که در ميان آمريکاييها، رؤياي باربي شدن در ميان کساني شيوع پيدا کرده که وزن آنها 50 کيلوگرم يا کمتر ميباشد. پس از اين تاثيرات منفي، حال سازندگان اين عروسک به دنبال ايجاد تغييراتي در او هستند.
به گزارش آسوشيتدپرس سازندگان باربي با قرار دادن يک نظر سنجي در فيسبوک به دنبال جمعآوري اطلاعات در مورد واکنش اذهان عمومي درمورد تغيير سايز باربي هستند.
توليدکنندگان اين عروسک 54 ساله، معتقدند مدل جديد نيز با استقبال خوبي در بازار روبهرو خواهد شد و در حدود 1.3ميليارد دلار سودآوري خواهد داشت.
شعار تبليغاتي باربي جديد اين است: ميخواهيم به زنان آمريکا نشاندهيم که سايز لباستان ربطي به سايز شخصيت و قلب شما ندارد.

کارشناسان معتقدند باربي جديد هماند مدل کلاسيک تاثير منفي بر ديد کودکان در مورد سايز بدن دارد و باعث ترويج چاقي در ميان نسل جوان ميشود.
بايد ديد غرب چگونه با معضل الگوي عروسک باربي کنار ميآيد؟
انتهاي پيام